Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2016

25 η ΜΑΡΤΙΟΥ : ΤΑ 'ΕΛΛΗΝΙΚΑ' ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821

Οι Δυτικοι Αναλυτες των αιτιων της Ελληνικης Επαναστασης επικεντρωνονται στις πολιτικες και οικονομικες παραμετρους. Με το συνολο σχεδον της Ερμηνειας της "Ζωης" και του "Ανθρωπου" να γινεται αντιληπτο ως το "ποιος παίρνει τις αποφασεις" και "το ποιος ειναι κυριαρχος της ιδιοκτησιας και της διαχειρησης του πλουτου", περιοριζουν νοητικα ακομα και την Επιστημονικη Ερμηνεια της Ελληνικης Επαναστασης, στις Παραμετρους της Εξουσιας και της Υλης.
Ομως η Ελληνικη Επανασταση εγινε ως "Συγκρουση" Πολιτισμου αφενος,  και "κουλτουρας" αφετέρου. Ως "Συγκρουση" ενος Λαου που οχι απλα δεν ειχε την ελευθερια επιλογης πραξεων, αλλα ενος Λαου που του ΕΠΙΒΑΛΛΟΤΑΝ δια της Βιας, το οτι οι πραξεις του ΔΕΝ θα ειναι ελευθερη εκφραση ενος αξιακου-οντολογικου περιεχομενου, αλλα θα ειναι ενταγμενες σε ενα συστημα ομογενοποιημενης "συμπεριφορας", καθοριζομενης απο τις θελησεις εξουσιαστων που το αντιληπτικο τους επιπεδο ηταν απολυτα περιορισμενο και το μυαλο τους απολυτα "κλειστο" στην Πολιτικη & στην Οικονομικη διασταση της ζωης και των αντιστοιχων συμφεροντων τους που τα αντιλαμβανονταν αποκλειστικα στο πεδιο της "εξουσιας" και της "υλης", περαν του οποιου (κατ αυτους) υπαρχει "κενο". 
Η  Ελληνικη Επανασταση δεν ηταν μονο εναντιον των Τουρκων και της Οθωμανικης Αυτοκρατοριας. Ηταν και εναντιον της τοτε Ευρωπης(1), δηλ της Ιερας Συμμαχιας, γιατι οχι μονο οι Τουρκοι αλλα και η Ιερα Συμμαχια οχι μονο δεν καταλαβαιναν απο πολιτισμο -και ουτε και που τους ενδιεφερε-, αλλα ηθελαν να επιβαλουν στους Ελληνες να μην εχουν Πολιτισμο, αλλα να ενταχθουν στην ομογενοποιημενη συμπεριφορα που επεβαλε ο Τουρκος κατακτητης.

Αυτο που αντεξε 400 Χρονια, δεν ηταν η ΑΝΟΧΗ στον οποιο "αλη"  να αρπαζει τα γίδια των Σουλιωτων, και στον οποιο "πασσα" να κατασχη τα "γεννηματα" της Πελοποννήσου ή της Κρητης. Ηταν η ΑΝΤΟΧΗ των αξιων των Ελληνων και του περιεχομενου που εδιναν στις πραξεις τους. Αυτο που ΑΝΤΕΞΕ στους Ελληνες 400 Χρονια, ηταν το περιεχομενο που εδιναν στις πραξεις και στον Σκοπο στην ζωη τους.  Αυτο δηλ που ειναι ο Πολιτισμος, τον οποιο συνηθως οι ριχες σκεψεις ή οι προκατειλημμένες και ανθελληνικές θέσεις, συγχέουν με την ιστορία ή τα θαύματα της αρχιτεκτονικης που δημιουργηθηκαν(2)

Και αυτο που επαναστατησε ηταν αυτο που ηταν αδυνατο να υποταχθει γιατι ειναι αυλο: Το περιεχομενο και ο Σκοπος της Ζωης που δινουν αξιες και εννοιες. Η Επανασταση ηταν η Συγκρουση της Οντολογικης Υποστασης του Ελληνικου Λαου, με την μηχανιστικη ομογενοποιηση που του επεβαλαν, της οντολογικης συνοχης  εναντια στην συνοχη ομογενοποιησης. Η Επανασταση ηταν η εκρηξη του ανθρωπου της ψυχης που ειναι και ο ορισμος του Ελευθερου ανθρωπου, εναντια στον οικονομικο Ανθρωπο η τον μηχανιστικο ανθρωπο που ειναι και ο ορισμος του "σκλαβου"(3).

Καθηγητης Ανδρεας Αθηναιος*
University Of Pennsylvania
Case Western Reserve University

*Υπηρετησε και ως Νομαρχης Ρεθυμνου  (Αρκαδι) και ως Νομαρχης Θεσπρωτιας (Κουγκι)
-------------------------------------------------------------------------------
(1) Ετσι εξηγείται γιατι ο "διαφωτισμός" εφερε τις κοινωνιες της Ευρωπης με το μερος των Ελληνων.
(2) Ακουγεται ο Αδοκιμος λογος ανθελληνων που ζητουν αποδειξη DNA οτι ειμαστε απογονοι του Περικλη , "παιδια του Πλατωνα και του Αριστοτελη"...., και οι οποιοι δεν αντιλαμβανονται οτι ουσιαστικος απογονος ειναι αυτος που μυηθηκε στην Αληθεια και στο φως απο τον προγονο του 
(3) Για αυτο ακριβως, στην Επανασταση συστρατεύθηκαν ολοι, γιατι ολων η οντολογικη υποσταση εννοιωθε την μολυσμένη  ανάσα του κατακτητή.
(4) Η Πολιτικη Συμπεριφορα μπορει να εχει κινητρα ειτε Οικονομικα (Pocketbook Theory) ειτε Εθνικα (National Issues). Και η Επανασταση του 1821 ειχε Εθνικα Κινητρα κατι που τεκμηριωνεται και απο το (4), αλλα και απο την συνολικη Θυσια αυτου του Λαου.
(5) Καθε Ομοιοτητα με το "σημερα", δεν ειναι καθολου τυχαια...

Η "απολογια" Πολυζωιδη : Επικαιρη παρα ποτε